SEZONA 1, Epizoda 2
Kako naj pridem do konca?
Nuša se sooča s strahom, da po svoji stari navadi tudi ideje o implementaciji spletnega tečaja ne bo pripeljala do konca. Tako, kot pogosto tudi na drugih področjih njenega življenja, se tudi tukaj ustavlja tik pred realizacijo. Ji na poti stoji potreba perfekcionizmu? Kako premagati ta večen stran, da nekaj še vedno ni dovolj dobro?
Če ste v podobni situaciji, se vprašajte:
Kakšna je vaša “vrednost” tega, da dosego cilja pogosto izpustite iz rok? Pred čim se tako obvarujete?
Kdo je vaša ciljna publika in kakšno je vaše znanje v primerjavi z njimi?
Ko razmišljate o tem, ali je to, kar želite ponuditi dovolj kakovostno za vašo ciljno publiko, premislite, kako se bo ob vašemu izdelku ali storitvi po uporabi počutila vaša idelana stranka? Kako ji boste pomagali in kako se ji bo prav zaradi vas izboljšala kakovost življenja?
Morate res vse postoriti sami, ali pa je morda to, da imate ob sebi ljudi, na katere se lahko obrnete, ko potrebujete motivacijo in pomoč, vaša dragocena vrlina in neprecenljiva dobrina?
Kako visoke cilje si postavljate? Bi bili pri tem lahko vsaj malo bolj prizanesljivi do sebe?
Kakšne stranke si zares želite – takšne, ki jih bo morda manj, a bodo prepoznale vrednost vaše storitve ali produkta in be bodo občutljive na ceno, ali bolj številčno publiko, ki jo boste lovili na konstnatna znižanja?
O tej epizodi
Že nekaj let se pripravlja na lansiranje spletnega programa z vadbo za mamice po porodu in ga je letos tudi uspešno lansirala. Po prvem, uspešnem poizkusu, se ji ob tem, da bi program podprla še bolj marketinško in ga predstavila širši publiki, že oglašajo strahovi. Zaveda se, da so ji že prvem koraku pomagali prijatelji, team, brez katerega meni, da ne bi zbrala poguma za lansiranje, sedaj pa se sprašuje, ali bo zmogla nadaljevati sama, ali pa bo sedaj, ko je vse nared, našla oviro, ki jo bo zaustavila pri realizaciji končnega cilja, ki pomeni reden prihodek od tega programa. Opaža, da tudi na drugih področjih deluje podobno in pogosto, ko je že skoraj tik pred ciljem, obupa. Zaupala pa je tudi, da si cilje postavlja zelo visoko zato, da je vsaj približno zadovoljna tudi, če uresniči vsaj nekoliko nižje cilje.
Potreba po perfekcionizmu je pogost krivec za naše odlašanje in na žalost tudi za to, da kljub dobrim idejam in veliko vloženega truda, pogosto ne pridemo na želeni cilj. Čeprav je v očeh mnogih ta težja po popolnosti velika vrlina, saj zagotavlja visoko kakovost naših storitev in izdelkov, pa je lahko v resnici naša velika podzavestna blokada, ki nas onemogoča, da povsem razpremo krila, dosežemo vse svoje poteciale in svetu predstavimo toliko darov, kot jih zares imamo. Osnovni izvor te težnje po perfekcionizmu se skriva v naši mladosti, ker smo imeli zelo zahtevne starše in smo se jim morali ves čas dokazovati. Čutili smo, da smo dovolj vredni le, če smo si postavljali visoke cilje in jih upravičili …
Anita je s coachingom skušala odkriti, kakšna je zares vrednost tega, da Nuša tik pred zdajci izpusti svoje cilje. Pred čim jo to brani? Kaj ji to zagotavlja? S kliringi ji je nato pomagala sčistiti energetske blokade in Nuša se je lažje postavila v vlogo uspešne on-line trenerke za mlade mamice.
Dotaknile smo se tudi ciljev, ki si jih je Nuša zastavila za spletni tečaj. Pohvalno je, da ima zapisano željeno vrednost prihodka, zaustavljala pa se je ob ceni, po kateri naj program ponudi trgu. Prijatelji in člani njenega fitnes tima jo prepričujejo, da se podobni programi prodajajo za določeno ceno, čeprav sama čuti, da je njen tečaj vreden veliko več. Tako smo se pomudile ob razmišljanju o ciljni skupini. Je njena idealna stranka res taka, da se ob misli na investicijo vase zaustavi pri nekaj deset evrih? Ali pa je njena težava tako resna, da bi bila za njeno rešitev pripravljena požrtvovalno investirati tudi svoje prihranke?
Nuša je ugotovila, da je veliko bolje, če ima manj strank, a takšne, ki so zares motivirane, da pri sebi naredijo spremembo in jih tako malce višja cena ne bo zaustavila. Take stranke bodo tudi bolj verjetno uspešno zaključile tečaj in s svojimi rezultati navdušile še ostale potencialne stranke. Tako pa lahko želeni cilj Nuša doseže tudi tako, da cilj, ki se nanaša na število kupcev zmanjša in se razbremeni pritiska masovnega marketinga. Da bi lažje poosebila višjo ceno, kot je postavljena trenutno, jo je Anita vodila skozi nekaj energetskih kliringom.
Ob koncu jo je Špela opomnila, da je v začetku, ko je omenjala pomoč teama, v njenih besedah razbrala očitek sami sebi, ker ničesar ne uspe doseči sama. Skozi cocahing jo je spomnila, da je iskanje pomoči pomembna vrlina, če imamo že okoli sebe ljudi, na katere se lahko opremo, pa je to neprecenljiva dobrina, za katero smo lahko le hvaležni.
Nuša je samozavestno določila, da bo programu povišala ceno in bo začela tudi s pomočjo svojega teama proaktivno marketinško iskati svojo idealno ciljno stranko.