SEZONA 1, Epizoda 1

Kako doseči, da vsi člani teama ostanejo polno motivirani?

Jan 1, 2021

Tim se sprašuje, kako naj doseže, da bi njegova dva prijatelja, s katerima so se odločili lansirati novo poslovno idejo, ostala enako motivirana kot je on sam. Še najbolj mu ne gre v račun, da delo stoji pri prijatelju, ki naj bi bil glavni iniciator projekta. Si vsi želijo isto?
Če ste v podobni situaciji se vprašajte:

Ali dovolj dobro vsi člani poznate vaš ZAKAJ, ga čutite in živite z njim? Se vedno, ko vam pade motivacija opomnite nanj?

Ali so vaša pričakovanja usklajena s pričakovanji drugih članov teama?

Kakšni so vaši konkretni cilji in ali vsi trdno verjamete vanje?

Ali ste si razdelili naloge, za katere se  vsi čutijo usposobljeni?

Ali morda kateri od članov teama svojih nalog ne opravi zato, ker se ne počuti sposobnega?

Ali morda kateri od članov teama s tem, ko z nalogami odlaša sporoča, da v poslovno idejo ne verjame tako močno kot vi?

Kaj boste izgubili, če ta poslovna ideja ne uspe?

Je vaša motivacija v resnici povezana s koristmi, ki jih vidite v priložnostih poslovne ideje, ali je morda v vaši podzavesti kakšen drug motiv?

 

O tej epizodi

Tim je uspešen poslovnež, pravnik, a ker je še mlad, široko gleda okrog sebe in je pozoren na vsako poslovno idejo, ki mu pride pod roke. Še posebno, če se le ta utrne ob kozarčku vina s svojima najljubšima prijateljema … Ko mu je eden od njiju, ki sicer trenutno še ni zaposlen, omenil, da je našel svojo novo strast, za katero verjame, da se lahko razvije v uspešen posel (pripravo granole), poleg tega pa si je že kupil vso potrebno idejo, se je Tim odločil, da ga bo srčno podprl, enako pa tudi njegovo dekle, ki se bolje spozna na marketing. Skupaj so oblikovali svoj zakaj in začetki so bili obetavni.

Kmalu pa se je zapletlo, bolj natančno, takoj, ko je bilo treba opraviti bolj konkretne korake, ki so zahtevali malce več časa in so posledično tudi nakazovali, da se bo poslovna ideja začela tudi širše predstavljati svetu. Najbolj je v svojih obveznostih zaostajal prav pobudnik, glavni nosilec posla, in prijateljski pogovori ob kozarčku vina so se pogosto končali z majhnim cmokov v grlu. Tim se je spraševal, zakaj se kar na enkrat počuti, kot vlečni kozel, ki pa za sabo vleče nemotiviranega prijatelja.

Ko je to zaupal Špeli in Aniti, sta ga izzvali, kakšen je njegov glavni motiv, da je zares podprl prijatelja pri njegovi ideji. So sploh postavili konkretne cilje in ve, koliko lahko zasluži s sodelovanjem pri takem poslu? Ko je bil odgovor ne, je hitri coaching razkril, da je Tim tudi v tej vlogi prevzel vlogo “očeta”, rešitelja svojega prijatelja, za katerega seveda želi le najboljše, a mu z vmešavanjem v njegovo življenje v resnici ne pusti, da najde in razvije svoje potenciale. Podoben vzorec je Anita prepoznala tudi na ostalih področjih Timovega življenja in s kliringi je pomagala razčistiti zbrane energetske blokade, ki Tima zaustavljajo, da spusti vajeti in začne zaupati v svojega prijatelja. Špela ga je še spodbudila, da se v teamu večkrat spomnijo svojega zakaja in si oblikujejo vison board, s katerim bodo krepili svojo motivacijo in v resnici hkrati ocenjevali, ali še vsi enako verjamejo v potencial posla.

Pojavilo se je tudi vprašanje, ali je morda za odlašanje prijatelja v resnici kriv njegov notranji občutek, da nečesa ne zna ali ni spodoben narediti dovolj dobro.  To je večkrat razlog za naše odlašanje in namesto tihega obsojanja članov našega teama, moramo vedno preveriti tudi to možnost. Če ugotovimo, da se ne kdo pri razdeljenih nalogah ne čuti dovolj kompetentnega, preverimo ali lahko naloge razdelimo drugače, če to ne gre, pa zadolženemu brez očitkov takoj pomagamo tako, da mu ponudimo možnost izpopolnjevanja ali pa to nalogo predamo bolj usposobljenemu podizvajalcu.