SEZONA 1, Epizoda 12

Strokovnjaki mi svetujejo različne marketinške pristope, a kateri je zares najboljši zame?

Oct 12, 2021

Petra je lani samozavestno odprla svoj biznis, v okviru katerega primarno izvaja kreativno varstvo in delavnice za otroke. V ta namen je že oblikovala spletno stran, sedaj pa bi rada dodala še posebno ponudbo, in sicer terapije s kristali. Zato, da bi svoje storitve oglaševala čim bolj “po pravilih”, se je posvetovala z različnimi strokovnjaki za marketing, a namesto, da bi ji njihovi nasveti pomagali, so jo še bolj zmedli. Eni pravijo tako, drugi drugače, sama pa čuti, da ji nobeden od predlogov ni zares pisan na kožo.

Koga naj torej posluša?

Če ste v podobni situaciji, se vprašajte:

Kaj je vaš srčni zakaj? Zakaj ste se odločili prav za posel, za katerim stojite, in kakšno poslanstvo ob tem uresničujete?

Kako vidni si zares želite biti in kaj se bo zgodilo, če o svojem poslu začnete govoriti zares na glas? Kakšni strahovi se ob tem zbujajo? Ste se pripravljeni soočiti z njimi?

Kaj vse ste se že naučili o marketingu in kakšne predstave ste si pri tem igradili o svojem poslu? Vas te predstave omejujejo ali vas inspirirajo in poganjajo naprej?

Komu bolj verjamete – svoji intuiciji ali t.i. strokovnjakom, ki sledijo svojim omejujočim prepričanjem? Kako lahko svoji intuiciji začnete bolj zaupati? In kako lahko zares določite, kdo je pravi strokovnjak, ki mu lahko 100% zaupate? Kako ste lahko manj v svoji glavi in bolj v svojem srcu?

Kako lahko čim prej začnete graditi bazo ljudi, ki ji boste s svojim znanjem pomagali še preden ji boste kaj prodali? Kaj vse vi že veste, kar utegne zanimati določeno skupino ljudi in v kakšni obliki lahko to čim lažje predate naprej? Že imate vizijo, kako boste kasneje istim ljudem ponudili tudi svojo poslovno storitev? 

 

O tej epizodi

 

Petra se je lani samozavestno lotila izgradnje novega posla. S srcem verjame v storitve, ki jih ponuja, o njih pa je tudi z navdušenim ponosom govorila v naši posvetovalnici. Ko sva coachinji preverili njeno spletno stran, sva bili obe mnenja, da je zelo korektna. Vidi se, da je Petra izdelavo zaupala strokovnjakom, prodajni produkti so dobro opisani, lične so tudi fotografije. A vseeno sva začutili, da nekaj manjka … In prav o tem smo se z najino gostijo v skupnem druženju tudi največ pogovarjali.

S tem vprašanjem je bil pravzaprav povezan tudi Petrin glavni izziv, zaradi katerega naju je kontaktirala. Ker razmišlja o vpeljavi novega prodajnega segmenta, je tako kot vedno doslej, modro iskala predloge pri različnih marketinških strokovnjakih. Dobila je zelo jasne usmeritve, a žal (ali na srečo) so bile te pri različnih strokovnjakih različne. Vse to jo je seveda zmedlo in jo popeljalo v globje razmišljanje, ob katerem pa je ves čutila cmok v grlu. Njena intuicija ji je govorila, da morda nobeden od predlogov, ki jih je dobila, ni zares pravi zanjo. A kako naj bolj kot strokovnjakom zaupa svojemu notranjemu glasu?

Špela ji je skušala pojasniti, da mnenja strokovnjakov, čeprav se zdijo različna, v resnici bazirajo na isti stvari – izboru niše. To je v resnici osnovno marketinško načelo, ki nam omogoča, da komuniciramo bolj skoncentrirano in jasno, to pa nam posledično za manj vložene energije prinese hitrejše rezultate. Deloma to sicer drži, a le, če se z izbrano nišo zares lahko povsem poistovetimo in jo v celoti avtentično predstavljamo. Izziv ljudi, ki želimo spreminjati svet na bolje pa je, da je za nas razmišljanje o ozkih nišah preveč omejeno. Pomagati želimo vsem in vsakemu. Tako čuti tudi Petra in intuicija ji govori, da je bolje, če zase izbere drugačno, bolj avtentično pot. A kaj, ko je naučena, da modri poslušaje tiste, ki vejo več? Posledično pa bi se najraje skrila in se z marketingom sploh ne ukvarjala.

Da je res tako, se kaže tudi v njenih aktivnostih. Čeprav ima lepo spletno stran, pa je večina njenih strank zanjo izvedela organsko, preko poznanstev in stikov s starši, ki obiskujejo isti vrtec kot tudi njeni otroci. A Petra se zaveda, da bo morala, če želi svoj krog potencialnih strank razširiti, stopiti tudi izven svoje anonimnosti in se s svojim glasnim sporočilom pokazati svetu. Anita ji je pomagala z energijskim kliringom razčistiti podzavestne blokade, ki jo pri tem ovirajo, Špela pa jo je pozvala, da na družabnih omrežjih objavi vtise iz prihajajoče delavnice in pri tem spremlja svoja občutja. Vsekakor obstaja tudi avtentičen način marketinga, kjer sledimo svojemu srcu in s pomočjo svoje strasti ljudi navdušimo nad tem kar prodajamo, a ti pristopi niso vezani več le na golo teorijo, pač pa sledijo predvsem našemu srcu.

Coachinji sva Petri razložili, da to lahko dosežemo s pomočjo sistematične izgradnje naše e-mailing baze ljudi, s katero lahko nato avtentično in praktično zastonj komuniciramo, jim pomagamo in jih seznanjamo z našo ponudbo. Bazo gradimo z dobrosrčnim deljenjem svojega znanja, prepričanj in primerov iz prakse. Ko trgu avtentično razkrijemo to, kar smo, in jasno opredelimo svoj zakaj, nam bodo začeli slediti tisti, ki razmišljajo podobno in si želijo še več naših vsebin, usmeritev in pomoči. Do te točke niša niti ni nujno potrebna, z njo se lahko začnemo bolj premišljeno spogledovati tudi šele takrat, ko opredelimo svojo prodajno ponudbo (ali več prodajnih ponudb, kar lahko pomeni tudi več niš, vse te niše pa gradijo skupno množico naših sledilcev).

Enoznačnega odgovora, kako moramo voditi naš marketing, da bomo najbolj uspešni, tako pri srčnih podjetnikih ni, sploh pa če nam pot sugerirajo drugi, ki se v naš posel niti zares ne poglobijo. Petra je tako dobila potrditev, da mora biti tudi pri izboru strokovnjakov, ki ji bodo pomagali zgraditi prepoznavnost na trgu previdna. Spoznala je, da mora bolj zaupati svoji intuiciji in tudi strokovnjake izbirati po njeni taktirki.